Ombytta roller i vår lägenhet

Upphoppad men långt ifrån klar. Jag trodde att det var tjejerna i hushållet som blockerade badrummet, duschade länge o.s.v. Här är det tvärtom. Jag är toksnabb med duschandet, uppväxt med att duscha snabbt p.g.a. att varmvatten är så dyrt (vi kan kalla det villasyndrome), och sminkandet är avklarat inom loppet av fem minuter.

Här är det alltså istället killarna som tar lång tid på sig i duschen, en halvtimme har en av dem varit där inne nu. Här om dagen kom samma kille ut, efter två timmar i badet. No respect... Jag måste in! Nu! Har alla mina produkter såsom mascara, ögonskugga, foundation, torrschampoo och hårspray där inne. Hade det varit en vanlig dag då jag vaknar upp pigg och fräsch, ja, då hade jag inte brytt mig ett skit. Idag är jag istället trött, sliten och ful. I need my products! Börjar jobba om ca. två timmar och har inte den minsta tid att spilla på denna väntan.

Skall sätta upp en skylt på vår badrumsdörr "no men aloud for more than 30 minutes". Det borde hjälpa, eller? Och om inte det fungerar, ja, då ser jag en myntautomat som den enda lösningen. Fem kronor per tio minuter. DET om något borde fungera (jag är den enda som har nyckel förstås, så för mig blir det ju gratis). Genialskt Elfrida, genialiskt. Yes, I know.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0