Killar och humor equals fail

Nu sitter jag här efter en litet jobbig vandring till Hemköp, med x antal pantpåsar (fick ihop över 140 spänn på de där påsarna). Det kanske låter mesigt; men fan vad jobbiga de var att bära! De var smällfulla, så man fick liksom gå som en michelingubbe, ni vet, sträcka ut armarna för att alla flaskor inte skulle ramla ut. Tungt på ett konstigt sätt liksom.

Nu skulle vi egentligen ha varit i Mjölby. Men efter lite problem med pendeltåg o.s.v. i och med att man tydligen inte kan betala pendeln via SMS, sitter jag och Henrik nu istället och väntar på att Jaenette och hennes pojkvän skall komma och hämta oss här i Ryd. De skulle ju bjuda oss på pendeln, men jag räknade lite på hur mycket det skulle kosta för dem om vi tog pendeln; 220 spänn. Från Mjölby till Ryd är det ca. 3.3 mil, räknar man då ut bensinkostnaden är man direkt nere i MINST halva priset. Helt sjukt!

Enligt mig är 55kr/person för pendeln rätt jävla dyrt. Busstrafiken i Östegötlands län däremot, den går inte av för hackor. Men nej, pendeln går fetbort. Så det kanske var lika bra att man inte kunde betala via SMS.

För övrigt känner jag mig helseg i huvudet. Jonas har dunkat musik här i några timmar nu och det är ju inga bra låtar direkt, typ "Amazing horse"-stuket. Killarna tycker det är epic, tjejen tycker det är cruel att spela denna skamliga musik i en lägenhet där det faktiskt bor folk. Den borde spelas någonstans i öknen, typ. LATERS! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0