Hope for Haiti live

Sitter just nu och ser på Hope for Haiti. Stevie Wonder, som alltid deltar i välgörenhetsgalor av denna typ, spelar Bridge over troubled water och man vill inte annat än gosa ihop sig med pojkvännen i soffan. Lite kul att just denna låt är en av de låtar jag lagt in i Världens bästa låtar-lista. Antar att ingen har klickat in sig och lyssnat på denna lista, men jag njuter av den i alla fall. Underbart att ha en sådan skön kombination av världens bästa låtar. Det är en salig blandning vill jag lova.

När jag sitter här och ser på galan får jag en sådan enorm lust att skicka iväg ett SMS till UNICEF. Satt förut och kollade runt lite vilken hjälporganisation jag skulle ha valt, till slut bestämda jag mig för UNICEF (om jag hade haft råd det vill säga). De verkar jäkligt bra. T.ex. skulle jag aldrig skänka pengar till svenska Röda Korset. De har för fan fått in över 18 miljoner under Haitikatastrofen och jag tycker inte ens att de verkar göra ett bättre jobb än någon annan hjälporganisation. Jag har även hört en hel del snack ang. Röda Korset, att mer pengar hamnar i höga hästars ficka än i själva projektet. Vilken sanning som ligger i detta kan jag inte stå för, men sådant gör mig osäker. UNICEF däremot har jag hört väldigt mycket gott om. Någon dag skall jag skänka pengar till UNICEF, helt klart.

Vilken organisation skulle du ha valt?

eller...

... eller kanske någon annan hjälporganisation?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0