Har gjort en god gärning

Nu tog jag faktiskt tag i saken och skänkte pengar till UNICEF
. Jag kunde helt enkelt inte låta bli, det är alldeles för viktigt för att avstå. Välgörenhet är trots allt ett av mina största intressen, det var delvis därför jag tog jobbet som försäljare för GodEl. Man känner sig bra liksom, när man kan sälja el och samtidigt få människor att faktiskt vilja skänka pengar till välgörenhet.

Har drömmar om att i framtiden kanske kunna jobba mer med välgörenhet. Hur, var och när, det är svårt för mig att säga nu. Ödet leder mig dit jag är menad att hamna, men jag hoppas, hoppas att jag kan få jobba med detta i ett senare skede i livet.

Vill du också skänka pengar till UNICEF? Skicka då ett sms med texten "Haiti" till nummer 72900. Vill du skänka mer än 50 kronor som jag gjorde via SMS (högsta summan) kan du klicka dig in på Unicefs hemsida Stöd oss Haiti. Där kan du skänka 300, 500, 1000 eller valfri summa. Vill du t.ex. skänka 10 kronor går det bra.

Och för er som missade galan inatt; den går i repris klockan 23.00 på SVT 1 lördag, 23 januari.



Kommentarer
Postat av: Zarah-Lou

Igår skänkte jag en slant till Röda Korset, men jag gillar inte heller dem, inte efter alla skriverier om att högsta hönset "lurat" med sig några miljoner hem..

Men det var så enkelt när de stod utanför Willys igår med sina bössor, och jag ville gärna skänka en slant så fort som möjligt, men jag kommer att skänka 100 kronor på onsdag när jag får pengar.



Kommer skänka till SOS Barnbyar då de inte har några styrelsearvoden alls, till skillnad från flera andra stora hjälporganisationer..

2010-01-23 @ 11:36:07
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Elfrida

Sv; Ja, jag skänker redan pengar till SOS-barnbyar, annars hade jag förmodligen också valt att skänka till dem igår. Jag skänker ju pengar till dem genom att betala våra elräkningar här i lyan. Känns riktigt bra faktiskt!



SOS-barnbyar är faktiskt den hjälporganisation som de flesta väljer när man är ute och säljer för GodEl. De har ett väldigt, väldigt gott rykte. Så det är härligt att du tänker skänka till dem. :heart:



Röda korset finns ännu inte med i GodEls system, och jag tror faktiskt inte det finns något intresse hos någon av parterna att göra någon förändring på det planet. Jag ser helst inte att de blir en av våra stödorganisationer.

2010-01-23 @ 12:20:14
URL: http://popgown.blogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

Jopp, jag tror på dem!

Väldigt sällan jag skänker till någon av de nämnda.. men nu när det hänt en så stor katastrof vill man ju gärna hjälpa till!



Men annars, när allt är "som vanligt" så skänker jag alltid till djur och natur. Utan djur och natur kan ju ändå inte människor leva så då kan man ju inte hjälpa dem. Plus att "alla andra" skänker pengar till människor känns det som, så jag ställer hellre upp för djur och natur..



Nu betalar inte vi någon el, men måste ändå fråga; Vad har GodEl för djur-/naturorganisationer i "sitt sortiment"?

2010-01-23 @ 12:30:15
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Zarah-Lou

Det låter bra!

Jag håller precis på att göra en grej till min sidebar med vilka organisationer jag stödjer. I första hand har det varit WWF, och så fort jag får råd ska jag köpa ett medlemskap i svenska rovdjursföreningen (ligger på 200-300.-), djurens rätt osv.

Runt 8 olika organisationer försöker jag stödja så gott jag kan.. tyvärr är det svårt att ge en större slant när man inte har så mycket att röra sig med =(

(Med SveRov blir det 9 organisationer)



Men så fort jag har pengar över försöker jag ge i så stor utsträckning jag kan.. och jag är så sur över att det inte finns "faddergalan" för djur på tv, eller "rädda djuren" på tv med två snygga programledare från TV4 eller liknande!

Det är ju lätt för mig att sitta i trygga sverige och säga "skänk mer pengar till djur och natur än människor!" men lite så känner jag..

Självklart bra att det finns folk som hjälper människor i utsatta länder, men det känns som att djur inte alls får lika mycket uppmärksamet, och utan djuren kan man ju inte hjälpa människor! Men folk verkar ju inte fatta det! >=P

2010-01-23 @ 13:01:09
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Elfrida

Förstår precis vad du menar och jag håller med till 110%! Skönt att det finns någon som tänker så som du gör. Tycker också det är skitsynd, och konstigt, att det inte finns någon välgörenhetsgala för djur. Det borde ju SVT kunna köra någonting på, de har ju “Mitt i naturen” t.ex. och de borde kunna göra någonting av det. Där finns det ju två jättebra programledare som mycket väl skulle kunna vara konferencierer för en natur- och djurgala.



Jag tror trots allt att det finns väldigt många som faktiskt skulle nappa på den idén. Någonting som i och för sig är jäkligt bra, som uppmärksammas på TV, är ju Postkodlotteriet som skänker pengar till bl.a. WWF. Det är guld värt! De har håvat in rätt stora summor också om jag inte minns helt fel.

2010-01-23 @ 13:17:57
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0