Enjoy the little things.

Nu när jag har flyttat hemifrån och inte har en allt för hög lön (ännu) får man verkligen lära sig att njuta av de små tingen här i livet. Detta brukar jag göra genom att ta mig en kopp thé/en kopp kaffe om kvällarna eller äta en smarrig tallrik med lättyoughurt och crunchy. Nu i veckan inhandlade jag den godaste crunchy jag någonsin käkat! Start Crisp'n crunch Choc o'Nut som består av crunchy, hela nötter och bitar mörk choklad. De har inte snålat med det fina heller, rikligt med både nötter och choklad vilket jag väl inte var riktigt beredd på egentligen.

Både jag och Henrik har börjat digga den här hemma. Den kommer nog dock inte köpas allt för ofta med tanke på det höga priset; 30 spänn för 500g är inte direkt billigt enligt mig. Men någon gång då och då, kanske.

Sedan har jag även börjat dricka Friggs orientaliska kanelthé. Det är ett riktigt gott rooibosthé, kostar omkring 20 kronor i butik. Inte det billigaste thét kanske, men helt klart bland det godaste. Perfekt om man är sugen på någonting men inte vill dra i sig allt för mycket kolhydrater. Då är thé i allmänhet det bästa man kan dricka enligt mig.

Så ja, vi lär oss sakta men säkert här att njuta av de små detaljerna i vardagen. Det är en erfarenhet i sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0