Sony Ericsson vs. Nokia

Nu har jag haft min Sony Ericsson T715 ett tag och tänkte dra upp för och nackdelar med Sony Ericsson (en liten jämförelse med Nokia, om sig så vill):

 

Sony Ericsson vs. Nokia


Fördelar Sony Ericsson:


♥ Väldigt enkel att hantera
♥ Snygga menyer
♥ Det känns snyggt och mer proffsigt att skriva/skicka SMS
♥ Sony Ericsson har (oftast) snyggare mobilen än Nokia
♥ Alarmfunktionen är ruskigt bra och enkel
♥ Schyst ljud vid ringsignal
♥ Enkelt att hantera internet (såsom MSN t.ex.)
♥ Foto - media, fungerar urbra och är otroligt enkelt att navigera sig i då bilderna är upplagda månadsvis i mappar
♥ Enkel kontakthantering - kan väldigt lätt och smart lägga in fler nummer under en kontakt, eller e-postadress/hemsideadress/boendeaddress/personlig bild om jag så vill
♥ Otroligt snygga teman! Blev alldeles till mig när jag såg dessa läckra teman till mobilen, de känns väldigt clean

 

Nackdelar Sony Ericsson:


♥ Batteriet tar slut fort
♥ Batterilocket är en pain in the ass att få upp för att kunna sätta in SIM-kort/batteri
♥ Man kan inte använda sina  "vanliga" hörlurar när man vill lyssna på musik, fungerar endast med det absolut helt värdelösa headset man får med i paketet.
♥ Laddaren känns plastig och ömtålig, som om den skall gå sönder vid användning

 

Fördelar Nokia:


♥ Batteriet håller väääldigt länga, du kan slippa ladda på två veckor
♥ Batterilocket är väldigt enkelt att montera av/på, en stor fördel
♥ Stora knappar vilket gör det enkelt att skriva SMS
♥ Schyst musikmeny
♥ Man kan använda sina "vanliga" hörlurar när man vill lyssna på musik.
♥ Man behöver inte vara rädd att laddare skall gå sönder när man tänkt ladda mobilen

 

Nackdelar Nokia:


♥ Menyn är inte speciellt snygg
♥ Oftast har Nokia ett rätt tråkigt utseende på sina mobiler
♥ Tråkig meddelandefunktion, inte alls speciellt snygg och rolig att skriva i
♥ Väldigt tråkiga och opersonliga teman medkommer
♥ Man får inte plats med alls speciellt mycket information under en och samma kontakt

 


Min jämförelse mellan Nokia och Sony Ericsson. Givetvis skall man inte dra alla telefoner av dessa märken över en kant, detta är en jämförelse mellan den Sony Ericsson jag har nu och den Nokia jag hade innan (som jag inte minns namnet på).

 

Hur som helst så trivs jag väldigt, väldigt bra med min Sony Ericsson, den överglänser till och med Nokia på alla möjliga sätt. Det är batterilocket, batteritiden och headsetet/laddningen som stör mig. Det går inte många timmar i luren innan man måste ladda om batteriet därför att det är slut. Sedan är det väl lite småtråkigt att inte kunna använda de "vanliga" hörlurarna för att lyssna på musik, men det är sådant man har en iPod till har jag kommit fram till nu efter att ha använt min mobil ett tag.

 

Överlag är Sony Ericsson en underbar mobil. Det känns verkligen proffsigt att skriva SMS - ja, till och med att sitta på MSN i mobilen känns proffsigt. Allt är så jäkla snyggt och praktiskt! Alarmfunktionen är ju to die for också, mums!

 

Så såhär i sluttampen känner jag ändå att denna mobil från Sony Ericsson är mer min modell än den Nokia jag ägde innan. Skönt att jag gjorde rätt val.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0