Ärkepucko, ärkepucko, ärkepucko!

Just nu är jag så jäkla deppig som man bara kan bli, samtidigt som jag förbannar mig själv över vilket jävla ärkepucko jag är! Den 7:e januari skall jag hem här ifrån Gotland. Min båt går vid 07.05 och är inne i Nynäshamn runt 10.25. Dagen efter det att Henrik beställt båtbiljetter till mig gick jag och mamma ned till SJ i Katrineholm för att beställa tågbiljetter (dessa jävla krångliga tågbiljetter!).

Det jag inte tänkte på var vilken tid båten skulle komma till Nynäshamn, jag är ju tjejen som alltid vill vara på den säkra sidan och beställde därför ett tåg hem vid 16.35. Ärkepucko, ärkepucko, ärkepucko! Det värsta med hela grejen är att jag tog en ombokningsbar biljett = den skall gå att boka om.

Satt i kö här nu i ca. 15 minuter för att få boka om min biljett till 12.35 istället. VET NI VAD SOM HÄNDER DÅ? Jo, såhär ser hela upplägget ut:

1. Jag sitter i kö 15 minuter.

2. Pratar med en kvinna och berätta för henne att jag gärna vill boka om min ombokningsbara biljett (som jag betalat 45 kronor extra för).

3. Säger bokningsnummer o.s.v.

4. Kvinnan börjar se efter tidigare avgångar från Nynäshamn till Katrineholm.

5. Jag är glad.

6. "Okej, då får vi göra såhär, eftersom du har hämtat ut din biljett måste du skicka in den till oss. Sedan kommer vi betala tillbaks dina pengar till ditt kontokort. Sedan får du betala med kontokort idag för att få en ny biljett, sedan betalar vi tillbaks mellandskillnaden på priset".

7. Jag: "eeeh, vadå, måste jag betala med kontokort IDAG?"

8. Kvinna: "ja, eftersom du har hämtat ut din biljett".

9: Jag: "okej, då blev det lite problem..."

10. Insikt: jag får vänta i 6h och 25 minuter i Sveriges förmodligen tråkigaste "stad", BARA för att jag är ett jävla ärkepucko.

11. Känsla: fett övergiven.

12. Känsla nr.2: arg.

Jag vet inte om jag diggar deras system. Jag vet inte om jag diggar det alls. Är helt sjukt upprörd just nu och känner att de där extra 45 kronorna som jag (mamma & pappa) betalade lika gärna kunde slängas i sjön. Hade det funnits en SJ-butik i Nynäshamn hade där aldrig funnits något problem, men nu finns det ju inte någon som helst koppling till SJ i det lilla skitområdet. Nej, där finns ju bara koppling till Länstågen i Stockholms län.

Men så fort jag kommer till Nynäshamn i morgon skall jag smöra lite. Har redan lagt upp en plan hur jag skall komma med det där tåget till Katrineholm tidigare, till och med SJ-kvinnan trodde att det kanske kunde fungera. Hoppas, hoppas, för annars kommer jag grina som ett barn i Nynäshamn. Så jävla, jävla, jävla illa!

Plan:

Priset för en biljett med Länståget är ju detsamma för varje resa. Kanske, kanske att jag kan få komma in till Stockholm och boka om min biljett över disk. Först måste jag givetvis ta ett samtal med de i Nynäshamn som sköter biljetterna till Sthlm C för att slippa bli bötfälld eller liknande om där skulle komma en kontrollant och checka tiderna som gäller på min biljett. Kanske, kanske, kanske att det kan fungera!

Håll alla jävla tummar och tår, jag pallar inte att sitta i snön i 6h & 25min.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0