Ännu en flyttlördag på ingång

Förra lördagen var det jag och Henrik som tog vårt pick och pack från lilla Katrineholm. Allt gick kinda smooth faktiskt, förutom den där jäkla turen inne på kaotiska IKEA. Jag föredrar IKEA i Örebro framför det i Linköping, trångt och jävligt. Sedan verkade alla mycket mer stressade i Linköping än i Örebro.

Men idag är det dags att återigen uppta flyttandet, fast på en helt annan plats; Mjölby. Min kollega och vän Jaenette flyttar nämligen upp sitt sista flyttlass från Skåne idag. Jaenette är, fick jag veta förra veckan, gravid och har bett mig och Henrik om hjälp, pizza och öl i belöning, MUMMA! Jag mår ju inte direkt super om man säger så, så jag har en känsla av att det blir karlarna som får ta hårdgörat idag. Jag och Jaenette kommer nog mestadels chilla och skvallra.

Nu skall jag hoppa in i duschen för kl. 17 skall vi befinna oss ute i Mjölby!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0