"14 år och ensam mamma, läs min blogg"

Jag har på senaste tid sett jäkligt mycket skit i storbloggarnas kommentatorsfält. T.ex. såg jag idag en 13-årig liten skitunge kommentera "jag är 14 år och ensam mamma med ett till på väg till sommaren, behöver stöd". Okej, det är klart att man blir intresserad och klickar sig in på hennes blogg för att kanske lägga ett gott, värmande ord. När man sedan faktiskt kommer in på bloggen, ja, vad får man se då? En text som kan liknas vid dyslexi-hej-jag-har-rökt-på och inte fan är hon ensam mamma heller.

Nej, dessa tjejer (har sett x antal exempel på detta) är endast ute efter att utöka sin besöksstatistik. Och visst hade någonting sådant varit smart, OM BLOGGEN VARIT DET MINSTA INTRESSANT! Här kommer jag in på flickebarnets blogg och blir nästan lite ledsen i ögat när jag ser hur otroligt naiv man är som 13-åring, för hur många av de som klickar sig in på hennes blogg tror ni besöker den mer än just den gången? Nej, just det, ingen.

Jag är i alla fall inte intresserad av bloggar som dessa. Bl.a. på grund av den "falska marknadsföringen" av sig själva och sedan det faktum att de skriver om sådana extremt ointressanta grejer. "Hej, idag har vi haft rast, det var typ kul. Sen snackade jag med Shalla och Balla, hihi, så hiiiiimla kul. Sen åt vi lunch, det var typ äckligt. Jag är typ konstig. Hihi".

Det är ju så löjligt som det kan bli. Ännu mer patetiskt är det när äldre (d.v.s. 17-20) går in och gör precis samma sak som denna lilla 13.åring. Hur jävla töntigt får det bli?

Nej, tacka fan för att jag inte har något som helst intresse av att skaffa ett falskt besöksrekord! Jag har mina trogna läsare, enligt min statistik, och känner jag för att synas lite extra pingar jag helt enkelt bara min blogg, något som jag kanske kan få två till tre extra besökare av. Jag vet ju att mina läsare är de bästa läsarna, no matter what, right?

Kommentarer
Postat av: tea

sv: tack! men tentan gick verkligen skiit, men jag löste allting med tröstshopping :) haha



jag är så trött på sån där skitreklam alltså. att ha tusentals besökare men ha en kilig blogg är ju bara skitsamma. hellre ha en fin/intressant blogg med färre läsare som faktiskt gillar den! ha en fin kväll:)

2010-01-16 @ 18:56:29
URL: http://livelove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0