Favoriter just nu: Mutemath

Mutemath från New Orleans har blivit lite av ett extra favoritband de senaste veckorna. Det är inte ofta jag tar mig ro och tid att sätta mig ned här i lägenheten med lurarna för att lyssna på musik, men så fort Spotify går igång är det Mutemath som har första tjing. Innan har det alltid varit kent eller randomlistor som gällt, men inte just nu.

När vi åkte med tåget hem i fredags, jag, Jonas och Henrik, snackade vi om bra band som inte är speciellt kända i Sverige; Mutemath är helt klart ett av dessa band. De är underskattade och förmodligen även oupptäckta av många. De är väl främst kända för sin låt Spotlight som förekommer i Twilight, en riktigt grym låt! Men de har sååå många fler låtar som är minst lika bra, t.ex. Typical, Noticed och Chaos, bara tre av alla underbart bra låtar.

Så om ni letar efter lite skön musik såhär en måndagskväll, eller egentligen vilken kväll som helst, är Mutemath enligt mig ett säkert kort. Skönt sound, skön vokalist, sköna instrument, schysta lyrics. Så logga nu in på Spotify bums! Du kommer inte bli besviken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0