Mm, du var ju jävligt trevlig!

Jag ringde och sökte jobbet på pizzerian förut, det lät ungefär såhär:

Arbetsgivare: Hej...
Jag: Ja, hej, det här är Elfrida Östlund och jag ringer angående annonsen ni lagt ut på Arbetsförmedlingens platsbank!
Arbetsgivare: ... *suck* ja... du... vi har redan en medhjälpare, han kommer förmodligen bli anställd. Tack för att du ringde.
Jag: Okej, men tack ändå, hej!

Jag hann inte säga det sista, han hade redan lagt på. Klick i örat bara. Anser inte detta vara trevligt bemötande någonstans och jag kände mig helt chockad efter samtalet. Var tvungen att sätta mig ned och samla mig en stund för att inte bli totalgalen. Jag är alltid så förbannat trevlig när jag söker jobb/snackar med de på arbetsförmedlingen/i butiker/you name it, vad fan får man för det då?

Blir så jävla förbannad! Okej, han kanske var stressad, många kanske hade ringt för att söka jobbet, men vad spelar det egentligen för roll? Har man valt att vara kontaktperson får man väl helt enkelt ta det? Ingen förtjänar ett sådant otroligt otrevligt bemötande, jag blev verkligen arg.

Så hädanefter tänker jag aldrig mer köpa pizza där. Kan verka barnsligt, men när det finns så jävla många andra pizzerior här där de faktiskt är trevliga, ser jag ingen som helst anledning att stödja just denna pizzeria. Det är bara att hoppas på att han hade en dålig dag, att inte fler blivit lacka och vägrar gå dit.

Så kan det gå, surt sa räven. Förresten ger jag upp med jobbsökandet nu, jag kan för fan inte ens bli diskare...

Kommentarer
Postat av: Mumin

suck med otrevliga människor. Jag skulle inte heller gå tillbaks till den pizzerian/butiken/affären om jag fick ett sådant bemötande om jag hade sökt jobb på den platsen. Är du med i arbetsförmedlingens "grej"? som vi andra som aldrig heller kommer få jobb?:P

2009-09-07 @ 23:40:50
Postat av: Elfrida

Haha, ja, eller hur Mumin! Bra där!

Nej, jag är inte med i arbetsförmedlingens "grej". Är faktiskt utskriven därifrån nu. Skickade nämligen in ett papper en dag för sent. Hate em! Mänsklig, vad är det? Får man vara det?



Nej, just det, det får man ju inte...

2009-09-09 @ 00:41:02
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0