Jaha, det där kändes ju lite konstigt...

Okej. Jag var just med om något i dess skummaste slag.

Scenario:
Jag och lillsis träffar på O (går samhällsvetenskapliga programmet), lillsis manlige vän...

Lillsis: Elfrida, det här vet du vem det är va!?
Jag: Jo, jag vet att det är O... *mummel*
O: Ja! Du skulle ju gå i vår klass men de sa att du inte pallade...
Jag: Eeeeeeeh... *tankemaskinen försöker finna någonting relevant* Men jag tog ju studenten nu!
O: Ja, men de sa att du inte pallade och att du skulle gå i vår klass.
Jag: Okeeej... *otroligt frustrerad och överrumplad* Du vet nog mer än vad jag vet...!

Så nu börjar jag ju fundera här; vad fan hände? Vilka sa att jag "inte pallade" och vem kom på idén att jag skulle gå om ett år? Okej, mina betyg blev till slut inte de bästa, men jag sa specifikt till syokonsulenten att jag absolut inte ville gå om ett år tillsammans med de nuvarande treorna. Det värsta är i alla fall att jag aldrig ens har hört någonting om att jag skall studera ett år till, men tydligen har de nuvarande kulturarna hört det.

Jag vet inte vad jag skall säga, vad jag skall tro, tycka eller tänka. Frustration är känslan som inger sig i denna stund. Vad fan pågår?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0