Jag har alltid varit flickan utan namnsdag.

Ända sedan jag var liten och förstod vilket mitt namn var har jag gnatat och tjatat om att jag också vill ha namnsdag. Mitt namn är ju så sjukt ovanligt och finns därför inte ens med i namnsdagskalendern. MEN! Nu är det så att jag faktiskt har namnsdag! Elfrida har namnsdag den 8 mars (lite kul eftersom jag fyller år den 9 mars).

Mitt namn betyder på ett ungefär "alvstyrka", fick jag reda på när jag surfade in på denna hemsida. Fick också reda på att det är hela 532 kvinnor i detta avlånga land som bär namnet Elfrida.

Det tycker jag är coolt. Snacka om att verkligen inte vara en i mängden.
Hur många har samma namn som dig? Tycker du sådan fakta är lika intressant som jag tycker, då ska du helt klart besöka hemsidan jag länkade till ovan. Diggar den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0