Kyrkogårdar är vackra i helgen



Nu har jag och mamma varit nere vid skogskyrkogården och tänt ljus för nära och kära. Mina ljus tände jag för farmor, farfar, Kurt och Moa. Kurt, Henriks morfar, gick ju bort förra julen och det känns helt rätt att ägna honom en tanke. Det var en go' gubbe det!

Moa, min kusins lilla tulta, gick bort endast fyra år gammal i cancer. Det är så otroligt sorgligt och orättvist! Förstå att bara leva i fyra år och under de fyra åren lida av cancer. Jag kan inte ens sätta mig in i den situationen och jag hoppas på att få slippa uppleva den själv. Rest in peace sötnos. ♥

Moas högsta dröm var att i sitt liv få träffa Nanne Grönwall. Det var hennes absoluta idol! Nanne har ju själv haft bröstcancer och arbetar väldigt mycket för drabbade barn, så Moa fick träffa henne innan hon gick bort. Jag tycker det är så himla fint!

För övrigt tycker jag verkligen att ni skall besöka kyrkogården för det är så himla vackert där under kvällarna just denna helg. Man känner verkligen frid när man vandrar omkring där bland alla tända lyktor och människor som pratar om sina saknade. Jag hade kunnat gå omkring där i flera timmar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

fina bilder :) hihi

2009-10-31 @ 19:28:11
URL: http://sistersbergman.blogg.se/
Postat av: helene

Vi var till kyrkogården tidigt igårkväll, Zandrah och jag. Vi sprang omkring där med ficklampa och letade efter min farmors grav, men hittade den inte. haha

Skall åka tillbaka en dag, när det är ljust, och se var hon ligger eller hon kanske har rymt? Zombievarning? =O

2009-11-01 @ 08:52:17
URL: http://macozaza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0