Fredagsfinal Idol #1

Jag tänker försöka skriva någonting om Idol 2009 varje fredag. Skall försöka hålla det så kort som möjligt genom att välja ut ett plus och ett minus. Jag sparar givetvis det göttigaste till sist.

-
Den irriterande lillungen (med den kristna frisyren, höhö)
Var det någon av er som såg Idol Eftersnack på TV400? Hur som helst intervjuade Jihde Karolinas pojkvän och bredvid stod en liten tjej på typ 13 bast och Jihde frågar vem hon är, hon svarar något i stil med "min morfars morfars morfar jobbade åt Karolinas morfar förut". Okej, inte riktigt så, men hon gav ett svar som tydde på no connection at all. Sedan frågar Jihde vad lillflickan tyckte om att Karolina åkte ut. Lilltjejen svarar: "*gör pruttljud med munnen typ tio gånger*".

Japp, där satt jag med öppen mun och undrade vad fan som pågick. Sedan tvingade Jihde Karolinas pojkvän att göra samma sak. Jihde i sin tur gör detsamma. Det kändes som en enda banal pruttmumnscirkus. Pinsamt.

+
Karolina åkte ut
Okej, jag har inga som helst problem med Karolina. Hon verkar urgullig och kan verkligen sjunga. Uppenbarligen var detta knappast hennes genre. Eddie bemästrade heller inte genren galant, men han var åtminstone mer säker i det han gjorde än Karolina. Men anledningen till att jag valde det faktum att Karolina åkte ut som ett plus är att svenska folket äntligen förstått att man faktiskt skall rösta ut den som sjunger sämst, att man skall rösta med hjärtat och inte med ögonen (ja, jag röstade på Eddie i duellen därför att jag tycker han var mycket bättre, innan röstade jag på Tove).

Vilka är era plus och minus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0