Utan din luft i mina lungor


kent - Röd

Låtlista:
1. 18:29-4
2. Taxmannen
3. Krossa Allt
4. Hjärta
5. Sjukhus
6. Vals För Satan (Din vän pessimisten)
7. Idioter
8. Svarta linjer
9. Ensamheten
10. Töntarna
11. Det Finns inga Ord


Den 6 november kommer ni inte kunna nå mig. Skall stänga in mig på rummet tillsammans med dator och mina skullcandy. Mobil avslagen. Jag tänker njuta av detta i fulla drag, inte avvika från de (ja, jag vet redan) ljuvliga tonerna och stämman av Jockes röst en enda sekund.

Det här är för mig kärlek. kent är kärlek för mig och har varit sedan dess att jag var 12 år gammal och, av ren slump, köpte Vapen och ammunition. Jag satt heeeela dagen på rummet med min dåvarande CD-spelare och lyssnade, blev magiskt trollbunden, samtidigt som jag skrev ut en hel jävla dagbok. Skulle jag någon gång lista mina mest magiska stunder här i livet hade mötet med kents musik helt klart varit tvåa (Henrik och Zandrah är  etta, såklart).

Min första konsert med kent var jag och såg vid 15 års ålder i Norrköping under deras tältturné (även kallad turné 19). Efter dess har det blivit några vändor, om man säger så. De som inte besökt en kentkonsert; gör det om ni får chansen. Henrik har alltid gillat kent, men efter att jag drog med honom och några vänner på en konsert i Norrköping (2007 tror jag det var?) i Himmelstalundshallen fastnade han än mer för dem. Efter det fick vi ännu en konsert tillsammans, Lejongropen 2008, i Norrköping.

Det finns inga ord för känslorna som sprider sig i min kropp när jag lyssnar på Töntarna och läser om albumet på internet. Därför tänker jag inte ens försöka beskriva hur jag känner. Kärlek. Det får beskriva nog, fastän det är mycket större än så. Större än kärlek. Mycket större.

Lyssna på Töntarna på Spotify och dröm dig bort du med.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Älskar verkligen Kent, hoppas också att vi båda får tag på biljetter!! Vad tycker du om Töntarna då? Köpte den digitalt direkt, orkade inte vänta och ville ha den på datorn ;-P

2009-10-07 @ 13:20:13
URL: http://donnasandra.blogg.se/historia
Postat av: emma

åh elliiiis, kommer du ihåg "vår" tid? vi älskade kent så mkt du och jag. hoppas allt är bra med dig och att du mår bra:)



du har satt spår i mig. bra sådana.

2009-10-10 @ 00:21:20
URL: http://ekl.webblogg.se/
Postat av: emma

och mycket fina, såklart.



godnatt

2009-10-10 @ 00:21:37
URL: http://ekl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0