Världens bästa tea och skavsår

Åh herregud vad ont i fötterna jag har nu efter en hel dags shopping!
Först röjer man igenom hela IKEA med en mor som ständigt säger "vänta, jag ska bara titta på en grej här på den här avdelningen!". Okej. Stå och trampa. Hjälpa mamma välja; "de här bordstabletterna eller de här? De här servetterna eller de här? Kommer det här se dumt ut?". Till slut var hon färdig med sin shopping och vi vände om och strosade tillbaks halva IKEA igen för att komma till restaurangen. Den bästa avdelningen, ofcourse! Åt lax med grönsaksmedaljoner och gräslökssås, precis som sist. Supergott!

Sedan drog vi iväg till Marieberg där jag inhandlade en hel del faktiskt. Skall lägga upp bilder senare eller i morgon (min systemare är totalt urladdad) men jag kan berätta redan nu vad jag fick med mig hem:

En otroligt fin klänning från Wear it company - otroliga 75:-
Kortärmad topp med paljetter upptill från H&M - 199:-
Svarta sneakers, satininspirerade, från H&M - 249:-
Chai tea från Kahls, 2 hg - 64:-
En burk Espresso House Chai Tea - 79:-


Det roliga var att jag såg teashoppen Kahls (jag tror den heter så?) och gick in och köpte chai där. Sedan går jag precis efter upp för trappen till andra våningen och får syn på de där rosa burkarna Espresso Hous Chai Tea (tur att det var riktigt bra tea på Kahls och inte skittea från Indiska). OFTA någonting sådant händer! Jag har letat efter de där burkarna sedan jag kom hem från Gotland, och där stod de och stirrade på mig idag som om de väntat på mig. Allt för länge.

Det är underbart att ha en egen burk nu! Tack Zarah som gav mig tips och ett smakprov under min visit på Gotland i somras. Ljuvligt gott!

Utöver allt detta köpte jag en liten present till Henrik; ett par Skullcandysnäckor. Jag tror han kommer digga dem. Let's hope so! Och hoppas att älsklingen inte hinner läsa min blogg nu innan han kommer hit. Det vore ju surt.

Nu skall jag fortsätta njuta av min kopp chai från Espresso H.
Smell ya later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0