Världspremiär - New Moon


Nu har jag varit och sett årets film: The Twilight Saga - New Moon
Jag var lite orolig innan om den verkligen skulle uppfylla mina förhoppningar, kanske den skulle göra mig besviken med tanke på hur mycket jag älskade andra boken? Men herregud! Den var helt, helt underbar! Enligt mig var den bättre än ettan, mycket bättre! Det fanns liksom en litet djupare och mer intressant handling i New Moon. Detta visste jag givetvis redan innan eftersom jag läst alla böcker, och kanske var det därför jag blev lite nervös över att de liksom inte skulle få med det jag anser är viktigast i boken.

De fångade det viktigaste, med marginal och perfektion! Jag har sett ettan a dussins of times och jag har en känsla av att även denna kommer bli väl utnyttjad i min DVD. Helt jävla u-n-d-e-r-b-a-r-t!

Här kommer en ironisk grej från biobesöket:
*Edward går med oknäppt skjorta genom Volturis residens*
Detta hörs i biosalongen (främst från hormonssprudlande fjortonåringar):
"ÅÅÅH, SHIT vad SNYGG han ÄR! *busvissla*"
Detta händer i mitt huvud:
"Herregud vilken otroligt snygg ljussättning!"

Visst, Edward a.k.a. Rob Pattinson är snygg, men ljuset var snäppet snyggare. WOW säger jag bara!

Får ni chansen att se New Moon - se den! Jag är någonstans mittemellan himmel och jord just nu, den var så jäkla underbar!

Betyg: 5 av 5 toasts - då tänker jag på innehåll, skådespelarprestationer, soundtracks, filmning och ljussättning. Allt synkade så gudomligt snyggt!

Kommentarer
Postat av: Karolina

DU ÄR JU DUM I HUVUDET! NÄR DEN MEST SNYGGA VARELSE SOM NÅGONSIN SATT SIN FOT PÅ DENNA JORD GÅR UTAN TRÖJA OCH SER HOT UT, SÅ TÄNKER DU PÅ LJUSSÄTTNINGEN?! VAD FAN ÄR DET FÖR FEL PÅ DIG? ÄR VI VERKLIGEN SLÄKT? Jag ska prata med mamma och pappa.... :|

2009-11-20 @ 13:00:11
Postat av: uh-huh-me.com

Den ska jag se ikväll! Shit vad man har längtat !



Kul att du skrev ner dina tankar om Kent skivan i min blogg. Håller med dig att det är en av dem starkaste plattorna de gjort. Ska också se dem igen i Mars. Kan knappt bärga mig heller :)

2009-11-20 @ 13:02:29
URL: http://uh-huh-me.com
Postat av: Zarah-Lou

Kanske ska ge den en chans då? För jag tycker nämligen att Twilight var en rätt platt och tråkig film. =(

2009-11-20 @ 13:05:08
URL: http://zarlei.com/
Postat av: Elfrida

Karolina: Men åh, syrran, du är ju en sådan dreggelapa! Sluta var så jäkla kåt! Orkar inte höra ditt dreggeldreggel över Edward meeer nu!



uh-huh: Du kommer INTE bli besviken!



Zarah: Jag tycker helt klart att du skall ge New Moon chansen! Vad fasen, det är två timmar av ditt liv, haha. :) Jag skulle gärna vilja höra vad du tycker om tvåan, när/om du ser den.

2009-11-20 @ 19:50:11
URL: http://popgown.blogg.se/
Postat av: Daniel

Njaaa. Nu är det faktiskt så att Avatar är årets film och inte New Moon. Inte för jag sett någon av dem :)

2009-11-21 @ 14:06:35
Postat av: Elfrida

Daniel: Alltså, med "årets film" menar jag ju inte att det är den bästa som kommit i år (även fast jag kanske tycker det, haha). Jag menar bara på det att det är den film hysterin är störst kring. ALLA snackar om New Moon, antingen hatar eller älskar man Twilight.



Och ja, jag skall helt klart gå och se Avatar. Den verkar riktigt grym! Det är Henke som vill se den, när han berättade om den verkade den ju hur b som helst, som vilken rutten actionrulle som helst. När jag sedan fick se trailern (innan New Moon började faktiskt) blev jag hooked!



MÅSTE... SEEE... DEN...



Ses vi där kanske? Haha :p

2009-11-21 @ 16:47:57
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0