Sönderbiten underläpp

När jag blir sjuk blir mina läppar otroligt torra. De blir liksom spröda, nästan krispiga. Det som händer då är att jag i sömnen biter på underläppen (ibland vaknar jag t.o.m. av det). Detta resulterar med att de blir otroligt såriga och gör ont. Dessutom blir de otroligt fula! Käkade nyss kebabpizza med vitlökssås, AJAJAJ! Strö salt i öppet sår, typ.

Som om inte de där fula såren vore nog har jag även fått en finne precis ovanför min överläpp. Ser helt crazy ut just nu!

Är det bara jag, eller finns det fler där ute som får torra och såriga läppar under förkylning? Jag tycker synd om oss.

Hoppas, hoppas att mina såriga läppar läker och att den fula lilla finnen försvinner till på tisdag då jag skall på arbetsintervju i Linköping.

Kommentarer
Postat av: MammaMu

Hej gumman!

Att få nariga läppar när man är förkyld är väldigt vanligt. Smörj med försvarets hudsalva och drick mycket vatten. Puss

2009-11-20 @ 23:48:04
URL: http://popgown.blogg.se/
Postat av: simone

idomin är grejer för läpparna!

:)

2009-11-21 @ 21:48:12
URL: http://qimonogoesaupairing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0