Onödig förstöring

Ett tips till de som fortfarande laddar ned (och som envisas med att inte använda virusprogram):

GÖR DET INTE!












Sitter hemma hos fam.R just nu och deras gemensamma dator är totally fucked up! Förmodligen p.g.a. att en i familjen har laddat ned spel från internet. Det finns alla möjliga jävla virus i filerna man laddar ned, har man dessutom inget virusprogram aktiverat, eller no signs of en brandvägg så långt ögat når, ja, då funkar inte datorn till slut. Det behöver ju nödvändigtvis inte vara virus från någonting nedladdat, det kan ju även vara virus från t.ex. en låt eller liknande som tagits emot via MSN.

Själv laddar jag inte ned och tänker heller inte göra det p.g.a. riskerna som liksom hänger med. Jag är också försiktig med vilka hemsidor jag besöker. Men sist jag kollade mina virus och deras källor fanns det en fil som jag misstänker kommer från Kissies blogg (hon är ju ett enda virus hela hon så det förvånar mig väl egentligen inte). Det tyder alltså på att egentligen ingen hemsida går att lita på.

Men så kan man ju heller inte gå runt och tänka, som värsta internethyprokondrikern. Då är det ju helt värdelöst att ha dator!

Men för guds skull, skall ni envisas med att ladda ned, ha då för fan ett riktigt virusprogram och en stabil brandvägg! Fam.R's dator är helt söndertrasad nu och går inte att starta ens en gång. Alltså krävs omformatering av hela burken, kanske p.g.a. en enda liten fil som inte ens var nödvändig.

TÄNK ER FÖR, absolut inget illa menat. Ett tips bara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0