Nostalgi så det smäller om det!




Har man ingenting att göra en lördag kan man sätta sig ned i lugn och ro och spela Sonic the hedgehog, Vectorman och Golden Axe. Trevligt va? Köpte ju Mega Drive Collection (en samling med SEGA-spel) till mitt PS2 när jag fick det för några jular sedan. Golden Axe och Sonic är väl de två spel som blivit mest nyttjade (bilden längst upp samt bilden längst ned). Förr när jag och Henke hade tråkigt, mitt upp i vår PS2-hysteri, kunde vi sitta hur jävla många timmar som helst med Golden Axe. Det var många känslor som infann sig, speciellt ilska när vi inte klarade av alla nivåer.

Det är givetvis helt värdelös grafik, men ack så nostalgiskt och underbart med lite SEGA. Love it!

Någon som vill ge mig en SEGA-konsol kanske? Tror vi har slängt vårt 8-bitars.

För övrigt: var nyss på Elgiganten och hittade där en Rayman-collection. Är det någon som kommer ihåg Rayman? Jag brukade alltid lira det på PS1 och det var och är mitt absoluta favoritspel! Collectionutgåvan innehåller tre Raymanspel till PS2. Någonting att sätta upp på önskelistan kanske? Billig var den också! 349 kronor!

Nej, okej. Kanske det är dags att göra någonting vettigt. Typ som att ta sig till högsta nivån i Golden Axe eller klara ut Sonicspelen för typ 43487384234 gången? Ja, någonting sådant får det bli.

Kommentarer
Postat av: Zandrah

Värdelös grafik? OH NO! det är sån grafik som är IMBA!

2009-11-28 @ 15:52:46
Postat av: simone

ÅH! Jag hade det där Sonicspelet till mitt Sega!

Klarade det dock aldrig. Det var någon Boss som var för lurig för en 7-åring, om jag inte missminner mig helt.

Rayman har jag också spelat i mina dar! Spelade faktiskt Rayman 2 med Ida A för bara några veckor sen :)

2009-11-29 @ 12:47:19
URL: http://qimonogoesaupairing.blogg.se/
Postat av: Elfrida

Simone: Haha, ja, Sonic rockar stenhårt! Raymanspelen har jag önskat mig i julklapp an Henrik, alla tre. Hoppas, hoppas att jag får det!



Zandrah: Ja, men den är ju värdelös, fast jag håller med dig: den är IMBA också! Nostalgin infinner sig ju på momangen när man drar igång alla pixliga spel. Hihi.

2009-11-30 @ 01:46:17
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0