Min första dag


I morse hamnade vi på tåget mot Linköping igen. Idag tycktes det vara jag som led av att gå upp tidigt snarare än Henrik. Mådde verkligen helruttet, nu känns det helt okej när jag får sitta ned och vila lite. Vaknade och började hosta, smärtan var total. Det kändes ungefär som att hosta upp rakblad, eller något.

Hur som helst var detta dag ett av min utbildning som fältsäljare för GodEl. Jag och Henrik virrade runt ett tag i jakt på adressen där första mötet skulle hållas. Till slut tog jag tag i saken och bad en korvgubbe om vägbeskrivning. Folk är så jääävla trevliga här! Har verkligen inte stött på någon än så länge som inte varit glad och social, vilket är en rätt sjuk omställning om man jämför med Katrineholms gråa tristess och (de flesta) asociala invånare.

Det gick himla bra idag i alla fall! Det kändes lite pinsamt bara när vi skulle rollspela, alltså sälja avtal till varandra. Själv är jag rätt nöjd med mitt "försäljningsförsök" och jag ser verkligen fram emot att få komma ut på fältet och träffa förhoppningsvis framtida kunder. GodEl har gett intrycket av att vara ett helt sjukt skönt och framförallt bra företag! Skaffar jag villa i ett senare skede står GodEl absolut först i kö att få mig som kund. Hur många företag skänker egentligen all avkastning till välgörenhet?

Åh, jag tror jag kommer älska det här jobbet! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0