Jag kommer nog inte längre


Egentligen känner jag för att lägga ned bloggen, samtidigt som jag bråkar med en känsla som säger att den är till för mig och egentligen inte behöver bry mig om mitt läsarantal. Tydligen har jag i alla fall ca. femton trogna läsare, vilket jag är högst tacksam för. Men blir man inte lite trött efter fem år som bloggerska när där knappt finns någon som helst respons att finna? Inga kommentarer till inlägg, inte ens när jag tar upp allvarliga debattämnen som t.ex. aborter.

Kanske är det så att man måste ha ca. 5000 läsare eller hamna på blogg.se's förstasida för att ha en fot i leken. Folk bryr sig inte om vad en liten bloggerska tycker, de läser och går vidare. Oftast när jag skriver om mer seriösa grejer i bloggen vill jag faktiskt skapa en diskussion. Den 30:e oktober skrev jag t.ex. om aborter av foster med en cp-skada. Inga reaktioner, ändå var det ett allvarligt ämne där jag behandlade en stor och känslig fråga.

Hade Blondinbella skrivit om det hade förmodligen den diskussion jag sökt uppstått, men jag är bara en liten tjej i en håla och inget däröver. Det känns grymt tråkigt att inte komma längre än vad jag har gjort. Fast, det är precis vad jag är. Fast i ett jävla träsk.

Jag kommer aldrig bli en modebloggerska eller en ytlig bimbo. Jag kommer aldrig bli varken Kissie, Blondinbella eller Kenza, vilket jag heller inte skulle vilja. Jag vill ju bara vara jag! Och jag vill synas, höras och ses som vem som helst. Men världen är nog trots allt för trång för mig, så jag får helt enkelt vara otroligt tacksam över mitt lilla läsarantal (det finns nog ingen som är så glad som jag när en kommentar ligger i inboxen) och hoppas på att kanske få höras, synas och ses inom en framtid. Kanske någon helt annanstans, kanske som någonting mycket större.

Jag diggar i alla fall min blogg! Den är skön, vettig och lite crazy from time to time; därför att jag är jag. (: Puss på er som läser min blogg!

Kommentarer
Postat av: Robert Pattinson-fanblogg

sv. ja det är skumt medhysterin som har blivit. Men jag har gillat honom sen han var med i Harry Potter. Men då fanns det inte särskillt mkt info att hämta om honom, så när han kom med i Twilight som blev en sån succé så var min lycka gjord ;P

2009-11-08 @ 21:31:27
URL: http://robness.blogg.se/
Postat av: Nenne

Jag måste ha missat det inlägget totalt! Förlåt (a) jag tycker om att diskutera osv. Men ibland läser jag inte bloggar, liksom glömmer bort det eller helt enkelt bara tappat lusten och slösurfar på andra ställen.



Men då blir det ju tyväääärr så att man missar en del, och det kan bli en drös med inlägg att läsa om man missar nåra dagar. Blir lite drygt att hoppa fram o tillbaka :o får säga lite förlåt, har varit grymt dålig på att kommentera och ens läsa på senaste tiden.



Annars så diggar jag din blogg också! Av många anledningar, och det är kul att du skriver öppet om dina åsikter och så vidare, lite andra ämnen som man inte läser så ofta annars :)



Keep it going! Inte många som läser min blogg heller, men äääsch, jag skriver på :D min blogg ju! Är glad att jag slipper bli känd på den också, skulle vara drygt tror jag O_o eller vad tror du?

2009-11-08 @ 22:11:00
URL: http://nennsu.blogspot.com
Postat av: "Gothfrid" från bdb

Ah, jag vet hur det känns! Man måste slåss för uppmärksamhet och det du kan göra är väl att göra mer reklam för dig själv. Facebook, bdb, msn... alla sidor och manicker som du använder kan du utnyttja i reklamsyfte. Jag visste inte att du fanns förren idag och tur var väl det för jag har en sak att säga dig: Om du har ett intresse, ex bloggande, så sluta inte med det om det fortfarande gör dig glad bara för att du inte får tillräckligt med uppskattning...För man är oftast en riktig jäkel på det man tycker om! :D

Lycka till nu!

2009-11-08 @ 22:30:16
URL: http://www.filurig.blogspot.com
Postat av: Zarah-Lou

Jag var (och är) en skitliten blogg fortfarande efter 4 år i bloggsfären. Men jag märkte dock att det tog lite tid innan folk hittade en när jag flyttade runt (från blogspot, till egen domän med annat namn till nuvarande), och jag vet ju att du flyttat runt en del, då blir det lite som att börja om - iaf märkte jag det på min bloglovin'

Men min blogg växer sakta, sakta, sakta men säkert. Men jag kommer aldrig bli en riktigt stor bloggare, sedan är det svårare att synas om man är "ensam", som jag (med egen domän och webbhotell) eller om man har blogg.se där man kan ha turen att få synas ibland.



Pingar du din blogg på tjejblog.se och nyligen.se och sånt?



Jättesvårt att veta hur man ska göra för att bli stor, det gäller ju att "rätt" personer ser ens blogg och som verkligen fastnar för ens innehåll.



Jag personligen tror att jag hade bloggat oavsett om jag hade haft 50 000 besökare om dagen, eller 10.. för jag har alltid tyckt att det är så jäääävla kul! SJÄLVKLART roligare med respons, men jag älskar att pilla med bloggen, kolla tillbaka och minnas - alldeles för mig själv. :)

2009-11-09 @ 02:03:47
URL: http://zarlei.com/
Postat av: raz

Det här måste vara ditt bästa blogginlägg någonsin! Det är agressivt men inte så agressivt att det inte finns bra argument i det. Fortsätt att ställa frågor! :)

2009-11-09 @ 11:43:28
Postat av: AF

om du diggar din blogg är det klart du ska fortsätta :)

2009-11-09 @ 19:17:01
URL: http://actingfoolish.blogspot.com
Postat av: emma

jag läser!!!



är asdålig på att kommentera. förlåt

2009-11-09 @ 22:45:03
URL: http://ekl.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0