Jag förlorar hjärna

Ja, nu sitter jag här ännu en kväll, beredd att däcka stenhårt!
Det tar verkligen på krafterna att söka jobb, det hade jag väl aldrig trott att det skulle vara såhär ansträngande. Det kanske inte hade varit så jäkla tufft om jag sökt ett eller två jobb, men nu har jag faktiskt sökt 16 jobb, bekräftat en intresseanmälan och läst ett svar från en arbetsgivare.

Men det är ju inte bara jobbigt, det är ju faktiskt kul också (HÖR OCH HÄPNA!). Jag sitter här och pushar mig själv samtidigt som jag får en knuff i sidan av pojkvännen min. Jag gillar att höra "du är så duktig gumman, så nu ska du få en puss!".

Japp, jag är faktiskt duktig. Desperat och duktig. Framåt och öppen för precis allt! Det kanske låter konstigt men jag börjar faktiskt få en litet ljusare syn på framtiden. Inte lite heller, jag börjar faktiskt få en glimt av hopp! Den känslan har inte varit med mig sedan kanske ett år tillbaka.

Nu kanske ni ställer er frågan: "varför har hon börjat söka jobb så jäkla intensivt nu?"
Jo, det är ju som så att jag och Henke förhoppningsvis flyger ut i februari. Till Linköping. Där bor nämligen Jonas och en av hans classmates, de behöver roomies för att klara av hyran (de pluggar på LiU). Lägenheten är på 100kvm, har två badrum och vi får givetvis det största sovrummet.

Det kanske är konstigt att flytta in med sin pojkväns polare och en annan för mig helt okänd människa, men faktiskt ser jag det som en jäkligt kul och nyttig grej. Det vore verkligen huuuuur roligt som helst! Håll tummar och tår nu, mina kärlekar, för det här skall bara bli som jag vill!

I morgon skall jag och Henke till AF för att berätta om våra planer för vår handledare (vi har tydligen samma). Måste kolla upp möjligheter för startbidrag o.s.v.

Smell you tomorrow bitches! Sleep tight. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0