Jag är så full av hat just nu

Alla som har ett hjärta går in på denna sida och signar.



Jag såg ett reportage på TV4-nyheterna i fredags och jag kände plötsligt för att kräkas. The Cove är en dokumentär som tar upp tjyvfisket av delfiner i Japan, i staden Taiji. Dit kommer delfintränare från hela världen för att köpa sina delfiner. De delfiner som inte blir sålda masslaktas i en vik (se trailer). Argumentet japanerna kör med är:

"delfinerna äter upp fiskarna och förstör våra hav".

De kanske inser en dag att det faktiskt är människan som förstör vår värld, inte delfinerna. Sjuka jävla människor! Såhär förbannad har jag inte varit på länge. Så gå in och signa nu, det tar bara några minuter och du gör det för en väldigt god sak.

Nu skall vi fan få slut på det här! Linka i din blogg/facebook/MSN/bilddagbok/hemsida, sprid vad som händer. Få folk att hjälpa till de med!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Fyfan, jag såg det där.. Fick lov att stänga av TV'n :(

2009-11-16 @ 20:39:38
URL: http://redspecial.blogg.se/
Postat av: Bror

Vad är det för skillnad på en lax och en delfin? Varför ger man dricks på restauranger, men inte på McDonalds?

2009-11-17 @ 12:49:08
Postat av: Elfrida

Patrik: Ja, jag såg hela klippet men mådde otroligt dåligt efteråt.



Brorsan: Jag tycker inte att utfiskningen av någon fisk är rätt! Men det här sker ju under de mest groteska omständigheter och av världens mest puckade anledning (det finns för fan ingen anledning ens en gång)! Det sker över hela våra hav, av delfiner, valar, hajar o.s.v.



Det beror inte på att valar/delfiner/hajar förstör våra hav, det beror på att människan är så förbannat girig!



Åh, jag blir så arg när jag ser klippet att jag bara vill slå någon!

2009-11-17 @ 14:26:36
URL: http://popgown.blogg.se/
Postat av: Mellblomman

visst är japanerna sköna :D

2009-11-17 @ 18:56:23
URL: http://mellblomman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0