It takes a fool to remain sane

Jag tyckte den här bilden var kul. Förlåt om ni tar illa upp, ni som faktiskt är stensäkra på att jorden kommer gå under år 2012. Själv tror jag inte på denna teori en enda sekund. Det känns som om det liksom har uppstått en hysteri kring den 21 december år 2012 precis som det har blivit ett jävla rabalder om baconfluensan. Givetvis beror väl det här delvis på filmen som just nu går på bio, 2012. Den tänker jag inte gå och se. Då blir jag säkert psykiskt störd ett tag...

Hur som helst så tror jag verkligen inte på den här teorin att jorden skall gå under år 2012. Jag har läst en hel del på internet och ingen expert tror på denna teori. Det är helt enkelt bara mayaindianerna som förespråkar detta. Om ens de gör det...?

Jag har hört så jäkla många versioner de senaste dagarna, här är tre:

1. Mayaindianerna har aldrig förutspått att jorden skall gå under år 2012, deras kalender slutar bara då..?

2. Mayaindianerna förutspådde att jorden skulle gå under år 2003. När den då inte gick under år 2003 sköt de fram katastrofen till år 2012 istället?

3. Var 640.000:e år ställer sig alla planeter jämsides, och då skall tydligen någon hejkomochhjälpmigkatastrof inträffa.


Jag kan ju säga att jag litar på experterna som inte ser några som helst tecken på att jorden kommer gå under än på några hundra, kanske tusen, år. Varför måste vi bli matade med sådant här skit varje dag? Palla...

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Punkt två stämmer absolut inte. Har sedan barnsben hört teorin och delvis trott på den (och gör det fortfarande) och det har alltid handlat om 2012 :-) Att jorden går under behöver det inte betyda, många tror att det är en ny tidsålder som börjar då, eventuellt vattumannens tidsålder som sägs vara nära :-) Maya-kalendern var väl främst av astronomisk art och det stämmer ju att någonting sker den dagen :-) Sen behöver man ju inte tro att vi människor kommer att gå in i en ny era där saker kommer att förändras :-)

2009-11-22 @ 14:56:54
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Elfrida

Det lät som en vettig förklaring. Själv tror jag inte på myten att jorden kommer gå under. En ny tidsålder har jag väl ingenting emot så länge jag får vara en del av den, haha. Vad det nu betyder att en ny tidsålder börjar? Kommer människan utrotas eller vad...? :p

2009-11-22 @ 15:07:21
URL: http://popgown.blogg.se/
Postat av: donnasandra

Antingen kommer vi att uppgå i en ny dimension, då slutar vi väl vara exakt som idag men då måste man ju tro på "själens" fortlevnad efter döden.



Annars så kommer världen bara att utvecklas, vattumannen ska tydligen medföra mer kärlek och respekt. Hoppas på det sistnämnda faktiskt :-P Har du någonsin känt som jag att tiden går snabbare nuförtiden? Det var iaf Mayas teori, att tiden accelererar innan 2012.



Vet inte hur mycket jag tror på det hela egentligen, men jag har levt i 15 år som att världen tar slut 2012 bara för säkerhetsskull ;-) Det är en intressant tanke och jag är ju rätt new ageig av mig, en kritisk sådan såklart :-P

2009-11-22 @ 21:02:31
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Nenne

Alltså, jag "tror" mer på profeter än skvaller så att säga. ehe.. nä men jag kommer inte ihåg om det var maiyaindianerna som sa det, eller om det var en annan profet.



Men det var iallafall någon som sa att nånstans då så kommer "tvillingarna gå under", vilken hände med World Trade Center.



Sen gick det ju runt att år 2000 så skulle jorden gå under, datorerna skulle sluta fungera, hahah, eh ja lite sånt där. Men det var ju bara skvaller liksom..



Jag tror på att maiyaindianernas kalender tar slut iaf.. eller tror och tror, jag vet inte. Men skulle jag välja så, ja du fattar :) vi får väl se!



Sägs ju att "utomjordingarna" kommer hit och visar sig för oss och att de varnar oss för naturkatastrofer och blabla..



Alltså, undrar varför man ska spekulera så mkt egentligen.. det är bara och ta det då, vill säga, om det händer nåt :)

2009-11-23 @ 09:22:33
URL: http://nennsu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0