Fullspeckad dag, lilla Ebbis in my heart <3

Men FAN vad jag hatar blogg.se just nu! Det går ju absoluuut inte att blogga med bilder. Det är typ totalförbjudet. "Anslutningen avbröts", irrrrrriterande! Någon med blogg.se som har samma problem just nu?

Hur som, idag var jag alltså på 2-årskalas i Kumla för mitt kusinbarn My. Det var himla kul att få träffa alla Anderssons-kusiner igen (och moster och morbror såklart). Har faktiskt inte träffat Tommy, Ronny, Ellinore och Stellan tillsammans sedan mammas 50-årsdag för fyra år sedan. Jag fick även träffa kusinbarnen Milo (sjukt fint namn!), Eric och Tim för första gången. My har jag träffat en gång förut, för ca. ett år sedan och hon är ju helt galet vild.

Så jäkla mys! Och alla ungar är så himla fina och charmiga.

Efter att vi hängt där i några timmar drog vi vidare hemåt. Vi kunde ju såklart inte låta bli att ta ett litet stopp vid Cia, brorsan Andreas och lillskitan Ebba. Tydligen så kände hon igen mig väl för hon tittade på mig med en gång och log. Det är så himla roligt att se barn utvecklas i medvetandet.

Där satt vi i någon timme eller två och lekte med lillskruttan. Plötsligt såg hon ett par av hennes klädesplagg hänga på dörrhandtaget in till köket, reser sig upp med väggen som stöd och börjar sakta, sakta... gå! Tydligen var det första gången hon tog sig upp och gick på egen hand utan gåvagnen för Cia blev väldigt imponerad och hojtade till Andreas: "är du med nu?!". Alltså fick vi förmodligen bevittna hennes första, egna steg.

Och visst var det tur att vi kom för tydligen hade hon varit lite småsur hela dagen (förmodligen p.g.a. tänder påväg) och gud vad hon sken under timmarna vi var där. Hon var verkligen JÄTTEGLAD!

Faster älskar lilla Ebba, och för första gången skulle jag verkligen kunna tänka mig att sitta barnvakt, byta blöjor och allt sånt där som kommer till. ♥ Så Andreas och Cia, call me if you need my help!

Ja, detta kanske blev ett sådant tråkigt idag-har-jag-inlägg, men ibland uppstår sådant också.

Nu skall jag ringa min pojkvän. Kanske har något smaskigt att avslöja senare.

Puss.

Kommentarer
Postat av: IQ Badboll

Oj, ja hade blogg.se ett tag men la ner det ganska fort då ja tyckte det krångla hela tiden.

2009-11-15 @ 01:11:11
URL: http://iqbadboll.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0