Världens längsta dag, probably

Nu befinner jag mig på underbart vackra Gotland, i Tingstäde. Det blåser så det står härliga till, men vad gör det? Förutom att man i princip fryser till is så fort man går utanför dörren för att ta sig ett bloss. Det är nog som jag säger; det är under vintern man skall sluta röka. Då har man ju egentligen inte ens någon lust att stå där ute i frys-ihjäl-kylan.

Resan har varit allt annat än kul idag. For från Katrineholm vid 13.00 och anlände till Nynäshamn efter diverse byten vid 16.55. Sedan var det bara att vänta vid båtterminalen till dess att incheckningen ägde rum omkring 18.30, sedan påstigning vid 19.35. Sedan var det bara den långa båtturen kvar. Jag sov, gick på toa, läste, sov, läste, åt, läste, dog. Det var så jäkla tråkigt och det gungade helt okej mycket i och med de starka vindarna. Ibland hamnade man i stort sett på golvet. Då kunde jag skatta mig lycklig att jag inte är den som är den och lider av åksjuka (sjösjuka).

Jäkligt skönt att vara framme och inneha vetskapen om att jag kommer njuta av några veckor här tillsammans med min allra bästa vän. Det är kärlek det.

Kommentarer
Postat av: Emmpa

Ah! Gud vad härligt Elfrida! Vad konstigt att du är i just Tingstäde, där brukar jag bo när jag är på gotland:)

2009-12-27 @ 10:19:45
URL: http://emmpabergstrom.blogg.se/
Postat av: Elfrida

Visst är det! Haha ojdå, vilket sammanträffande. Coolt! Det är fint här faktiskt! I alla fall om somrarna, nu är det mest snö blandat med gräs. :p Haha! Men det är underbart att äntligen vara här!

2009-12-27 @ 12:49:00
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0