Linköping kl. 10:57 - snöoväder

Jajamänsan! Loggade in på MSN i morse och min arbetskamrat Andreas påpekar: "fyfan vad det snöar idag!". Stiger upp ur sängen, lägger laptopen lite vid sidan om och stegar fram till fönstret där Henke ligger på en madrass och zzzznarkar för glatta livet. Därefter gläntar jag lite på de igendragna gardinerna. Snö. Snö överallt tammefan! Människor som går med stora, tjocka rockar och pälsmössor halvt neddragna över ögonen.

 

I denna stund vet jag inte om jag skall skratta eller gråta åt de små snöflingorna som faller från skyarna. Jag älskar snö, don't get me wrong! Speciellt underbart är det ju såhär i juletider; men jag skall tillbringa i princip all min tid den här veckan i den bitande vinterkylan. Idag jobbar jag 14-19, tar bussen vid 13 och är förmodligen inte hemma här förrän omkring 20-20.30. Det ger då istället 7-7½ timmes vandring i detta underbara snöoväder.

 

Det är jättemysigt i sisådär en timme, sedan tröttnar man rätt rejält när fötterna blir till isklumpar och händerna oanvändbara. Men vad fan, jag älskar mitt jobb så det jämnar ju ut sig! "De e ba å åk" sa en vis man.

 

Hörs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0