I wish I was a wealthy woman!

Varför kan man inte få en del av sin lön innan jul? Det vore ju verkligen hur grymt som helst då det är just kring jul och nyår man faktiskt behöver mer pengar. Skall till Gotland den 26:e december och har fan inte ett öre att röra mig med där! Visst, jag får ju mat och husrum helt gratis, men samtidigt hade det kanske varit lite kul att kunna ta en cider och lite skumpa vid tolvslaget på nyår, som alla andra.

Åh, jag tycker att vi kunde ha fått vår lön den 25:e (23:e) december istället för januari. Så kan det vara, så kan det vara. Skall bli skönt när jag väl får lönen, men just nu känns det bara bajs. Moget ordval.

Skriver mer senare, om lite vettigare saker, kanske. Ni får inte mitt ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0