Fasters stolthet ett år fyllda


En riktig liten busunge, en fin busunge, ett helt år gammal.


Tydligen uppskattades lejonet hon fick av oss i födelsedagspresent. Hon fick även en otroligt jättesöt "pyjamas" (som inte ser ut som en pyjamas utan snarare en klänning med ett par tights) av oss. Vi kunde inte låta bli att köpa den när vi väl stod där. Det skrek Ebba om den! Skall försöka hitta en bild så småningom så ni får se.


"Finn ett fel" sa syrran till mig när hon skickade denna bild till mig över MSN.

Jag:
tårtan är för liten?
Syrran: nej, kolla en extra gång lite mer noga!
Jag: HAHAHAHAHA!

Ni kanske ser handavtrycket på den fina lilla rosa tårtan? Jajamänsan, tydligen hade allt gått i ett enda svep där och Ebba hade snabbt försökt roffa åt sig marsipanen! Ser hon inte väldigt ut som "men, det är ju min tårta, varför får jag inte kladda på den? *tänker*" så säg!

Idag fyller alltså min brorsdotter Ebba ett år vilket känns helgalet då det inte var alls länge sedan jag stod och kramade om det nyfödda lilla byltet. Men jag antar att det är så som det sägs, att tiden faktiskt går fort när man har roligt.

Ebba firades alltså av släkt och vänner igår (20/12) men fyller år idag den 21/12. Jag kunde tyvärr inte vara med och fira eftersom jag jobbat idag. Det kändes helt otroligt tråkigt för hon är ju en av de mest betydande personer i mitt liv. Lilla Ebba, så härlig och lätt att älska. Blev så ledsen när jag inte fick delta i firandet, det verkar ha varit helt underbart mysigt. Kul också att Cias släkt var med, dem träffar jag ju inte speciellt ofta så jag hade gärna varit med för den sakens skull också.

Jag får helt enkelt fira lilla Ebba på jul. Vi skall ha vårt eget lilla kalas, jag och busungen.

Älskar dig Ebbis, du är den finaste som finns! ♥ :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0