Ett andra ord:

Övertrött.



Ikväll har jag kommit på att "småfjärt" är ett förbannad roligt ord. Det lät ungefär såhär förut:

Henke: Frida, du är rapig och jag är fisig.
Jonas: Ja, men det är helt okej! Alla är lite småfjärtiga ibland! *skitglad*

Då trodde jag mitt sista andetag var kommet. Helsike vad jag garvade! När jag garvar sådär mycket som jag gjorde då, ni vet så pass att man nästan tappar andan efter cirkus tio minuter, då börjar jag nöffa eftersom luften bara kommer in genom näsan och inte munnen. Detta resulterade i två smeknamn: Nöffarn' och Nasse. No swineflue needed för att vara gris, rätt lindrigt.

Ett gott skratt förlänger livet sägs det, jag tror snarare ett sådant gott skratt skulle kunna bli min död. Det värsta är att när jag nöffar så som jag gjorde, ja, då garvar jag ännu mer bara för att de andra garvar åt mig. Vilken invecklad och svår grej.

Tänk om man kunde vaccinera sig mot nöffskratt, det vore helt underbart för min del.

Jag är övertrött ikväll. Som om det inte märks.

Årets roligaste och absolut fulaste ord (announced by Jonas the heavyhitter): SMÅFJÄRTIG.

Smaka på ordet själva, småfjärtig. Uttala det en enda gång och du är hooked. Nu måste jag sova innan de där lustiga grisljuden kommer tillbaks. Det vore ju förargligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0