Status: dot

En sak är säker: jag är halvdöd, om inte helt död. Tur är det i alla fall att vi canvasförsäljare på GodEl har femtimmarsdagar istället för åttatimmarsdagar. Det är faktiskt inte helt och hållet enkelt att orka hålla skenet uppe efter en dag i kylan. Men jag klagar inte, har faktiskt riktigt kul när jag väl är ute, det är när jag kommer hem som jag surnar till lite. När man liksom börjar slappna av och släppa prestationstänket, det är då Henke får ta smällen, haha.




Idag har jag gått tillsammans med mina två nya kollegor som stöd. Jag är inte direkt erfaren själv, men fick hjälpa till med en del grejer i alla fall, presentera lite och svara på frågor. Själv fick jag ingenting sålt eftersom jag hellre såg att de försökte, men jag lyckades i alla fall prestera i och med att hjälpa de andra två. Riktigt roligt!

Jag har tre stycken underbara kollegor i teamet, de är hur bra som helst verkligen! Det roliga är hur olika vi är när vi säljer. Vi innehar verkligen en varsin typ av säljteknik/presentationsteknik vilket är superbra! På så vis kan vi lära av varandra, ta delar och sätta ihop dem till en komplett fungerande teknik. Idag har jag granskat de två nya och de är helduktiga. Är verkligen imponerad.

Så ja, jag trivs väldigt bra på jobbet!

Nu skall jag käka lite Kinder Maxi, ta en röka och vänta på käk. Om jag inte har hunnit somna innan dess, förstås. Först nu har jag fattat vad ordet "fritid" betyder, skönt. Tecken på rutin och tacksamhet kanske.

Kommentarer
Postat av: Daniel.

Där jag jobbar behöver vi bara sälja 4 timmar om dagen :) Fast sålde 5 igår, tyckte det var riktigt jobbigt faktiskt.

2009-12-08 @ 22:36:49
Postat av: Elfrida

Jag tycker inte att det är så jobbigt när man väl går och säljer, inte än så länge i alla fall, men när man kommer hem känner man hur jäkla trött man egentligen är. Men det är skönt ändå! Kanske man kan få någon typ av rutin i framtiden (säger jag och publicerar min kommentar kring halv tre... nattetid)

2009-12-09 @ 02:22:52
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0