Nytt på popgownfronten


Idag (eller egentligen igår) gick jag in på tre.se för att se om de hade några schysta mobiler till ett bra abonnemangspris att erbjuda. Först var jag otroligt sugen på att teckna abonnemang till en iPhone (8GB) men kom snart på mig själv med att avstå på grund av rädslan. Man binder inte upp sig i 24 månader så pass dyrt (398 spänn i månaden) när man inte har några visioner gällande framtiden. Jag menar, jag kanske inte alls har jobb om 24 månader, och hur skulle jag då kunna betala ett sådant dyrt abonnemang?

Nej, det var bara att avstå med klokhet. Istället tecknade jag ett abonnemang för 199 kronor i månaden, får då 100 kronor att ringa för varje månad + 3000 fria internationella SMS. Sedan var jag så pass smart att jag tecknade ett abonnemang bundet till en mobiltelefon, av ekonomiska skäl. Telefonen kostade mig ingenting, så det är ju fair deal rakt igenom. Jag valde till slut, efter mycket om och men blandat med ångest, Sony Ericsson T715.

Den är otroligt snygg och känns stilren. Det fanns tre färger att välja mellan: rosa, silver och grå. Jag valde den grå, även fast jag kanske egentligen hade velat ha den rosa. Men efter kommentaren: "men rosa är ju så tjejigt" från farsan tänkte jag efter lite och kom fram till att den grå är mer neutral. Jag är tjej, men jag är inte en tjejig tjej, så han har nog rätt i den frågan. Har kollat en hel del recensioner på internet, både skriftliga och i videoformat. De flesta verkar nöjda och tydligen skall detta vara en otroligt enkel och kvalitetsmässigt bra mobil. Ser verkligen fram emot att få göra min egen bedömning.

Nu skall de på tre.se göra en kreditkontroll, vet faktiskt inte helt säkert vad det betyder, mer än att de ser efter om man innehar någon typ av anmärkning hos kronofogden eller liknande. Kollar de ens konto o.s.v. också? Det har de väl ändå inte rätt att göra?

Nåväl, om det nu går igenom blir Henke en mobil rikare. Han får nämligen min gamla som fortfarande är fräsch sedan dess att jag köpte den, ca två år sedan nu. Fin julklapp va? En begagnad mobil, men den är som ny. Fast bättre, eftersom den är min!

Godnatt vänner, det är en dag i morgon också.
Får träffa min lilla älskling då, Ebbis. Lilla fina unge! Faster loves you. ♥

Kommentarer
Postat av: Zandrah

"OMG en sony ericsson kan man ju inte haaaaa!" :P

2009-12-11 @ 05:46:58
Postat av: Elfrida

Hahaha, I love you! <3

Nej, egentligen gillar jag inte Sony Ericsson, men eftersom du så starkt påstrider att de är bra får jag väl testa. Den här mobilen har faktiskt fått riktigt bra kritik. ;o Höhö! Men ja, Nokia kommer nog vara min favorit for life.



Men vad fan! Man får ju inte fastna för ett märke, lite farligt. Jag skall testa Sony Ericsson nu! :D Vad hette din modell btw? ;o

2009-12-11 @ 11:09:01
URL: http://popgown.blogg.se/
Postat av: Zandrah

Min mobil heter Sony ericsson Yuri, är riktigt nöjd med den än så länge. Så tycker jag att Sony ericsson för det mesta har riktigt schyssta mobiler samt den snyggaste MENYN! :)

2009-12-11 @ 19:01:52
Postat av: Elfrida

Ja den var fan snygg! Schyst design. Fast jag gillar min, den känns clean. :) Däremot kan jag inte hålla med dig om att SE har snyggast menyer, ogillar dem till och med. Men vad fan, den här menyn skall tydligen vara "svartvit", lite neoninspirerad, så jag hoppas att den är lite snyggare. :)



Tror jag kommer digga min nalle! Kan knappt vänta till dess att jag får hem den. Vill ha nu nu nu!

2009-12-11 @ 23:24:36
URL: http://popgown.blogg.se/
Postat av: samma gamla z-mamma

Blir nog bra det där, med Ericssonmobil. Själv är jag nöjd med min, fast den börjar bli till åren. Innan var jag också Nokia-fan och kunde inte tänkt mig något annat. Visst var det bökigt i början, ny navigering och allt... men nu har jag inget att klaga på. När den här dör, blir det en ny Ericsson. Tror jag. =)

2009-12-11 @ 23:35:58
URL: http://bloggen.macozaza.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0