Bitterfitta!

Idag är jag rätt sur. Varför vet jag inte. Kanske det beror på huvudvärk eller vetskapen om att jag måste pendla i morgon igen. Innan jag började åka såhär mycket tåg sa jag "ja, men åka tåg är ju kul, det kommer jag fixa!". Nu står det tydligt att man inte skall ropa hej för tidigt. Jag blir trött bara jag ser ett tåg! Trött, trött, trött!

Jag längtar verkligen efter att faktiskt få flytta in i lägenheten vi tillbringar hela veckorna i just nu. Skitschyst av killarna att låta oss bo där måndag-fredag, men lite tråkigt är det faktiskt att inte ha något eget rum, ingenstans att fly när man vill ha lite lugn och ro. Bara vara ensam.

Flyttar in gör vi först i slutet av januari/början av februari. Det känns långt borta fastän det egentligen inte är det.

Vi får se om Henke orkar med mig idag efter det att han slutat sin praktik. Ja, han praktiserar a.k.a. slavarbetar på självaste luciadagen, på Inferno. Jag har varit starkt emot hans praktik hela tiden. Först praktiserade han i en månad, sedan skrev han in sig för praktik i två månader till. Blev så jävla sur! Det enda han gör är att sitta och vakta diverse dörrar så småbarnen inte går ut och röker vid fel dörr (Inferno är en fritidsgård där det inte finns några ungdomar).

Kul.
Sur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0