För mig behöver en tatuering vara personlig, annars kvittar det


Min tatuering när den fortfarande var svullen och vaselinekladdig. Idag ser den bättre ut, ingen svullnad och inget vaseline behövs!

Det finns väldigt många där ute som har åsikter gällande tatueringar. Många frågar sig "varför tatuerar man sig?". Och då kan jag undra vad fan man svarar på det? Man måste ju trots allt ha någon typ av övertygande anledning för att dessa människor som frågar skall förstå, för att de skall lära sig att inte förakta en sådan oskyldig handling.

Om någon frågar mig "varför tatuerade du dig och varför just den där tatueringen?" blir jag faktiskt lite trött. Givetvis förstår jag om folk vill förstå, att folk vill veta vad jag tänkte och vilken betydelse tatueringen faktiskt har för mig. Den enda anledningen till att jag blir "trött" är att historien är så förbannat lång och jag har lätt att falla utanför gränserna och predika vidare och vidare och vidare och... vidare. Så egentligen blir jag ju inte trött på själva frågan, utan snarare på mig själv.

Hur som haver tycker jag det är väldigt viktigt att en tatuering som skall följa en livet ut har någon typ av personlig koppling. Jag skulle aldrig kunna fästa ett motiv på min egen kropp som bara är snyggt. Tänk dig till exempel att du sätter upp en tavla i ditt rum som du verkligen tycker är skitsnygg. Till slut kanske du tröttnar på tavlan och tycker inte alls den är speciellt snygg längre, när denna tanke når dig tar du givetvis ned tavlan. Det jag vill komma fram till är att en tatuering som bara är snygg går att tröttna på, men den går tammefan inte att ta ned. Är tatueringen däremot av personlig betydelse och har en livserfarenhet tröttnar man inte på den (åtminstone är det vad jag TROR, skall inte tala för alla givetvis).

Min tatuering är för mig en symbol för den egna viljan och styrkan att ta sig fram här i livet. Att kunna hantera situationer utefter vad de är, negativa som positiva, framgång som motgång, men fortfarande behålla viljan, styrkan och sin egen person. Man skulle även kunna beskriva en del av min tatuering som "ta ingen skit", kort och koncist. Den symboliserar även att man måste våga ta för sig och sticka ut för att komma någon vart, för det är ju faktiskt så det är i dagens samhälle, ingenting mer med det liksom.

"Håll ditt huvud högt"
är ju även en titel på en ny kentlåt. Jag var en av de första i Sverige i publikmassan i Borlänge under Peace and Love 2008 som såg den för första gången. Detta betydde otroligt mycket för mig. Sedan tycker jag titeln är så förbannat genialisk, och låten är helt grymt bra!

Jag är otroligt nöjd och tillfreds och ångrar mig inte för en enda sekund.

Var det svar nog?


Kommentarer
Postat av: Liridona

Den var riktigt snygg. :) Vad står den för? :D

2009-08-16 @ 00:17:10
URL: http://krasniqiliridona.blogg.se/
Postat av: Elfrida

"Min tatuering är för mig en symbol för den egna viljan och styrkan att ta sig fram här i livet. Att kunna hantera situationer utefter vad de är, negativa som positiva, framgång som motgång, men fortfarande behålla viljan, styrkan och sin egen person. Man skulle även kunna beskriva en del av min tatuering som "ta ingen skit", kort och koncist. Den symboliserar även att man måste våga ta för sig och sticka ut för att komma någon vart, för det är ju faktiskt så det är i dagens samhälle, ingenting mer med det liksom.



"Håll ditt huvud högt" är ju även en titel på en ny kentlåt. Jag var en av de första i Sverige i publikmassan i Borlänge under Peace and Love 2008 som såg den för första gången. Detta betydde otroligt mycket för mig. Sedan tycker jag titeln är så förbannat genialisk, och låten är helt grymt bra!"



DET är vad den står för, som jag skrev i inlägget. Och tack! :)

2009-08-16 @ 00:39:00
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0