En lyckad dag på Gröna Lund med Z&E

Då var man nyligen hemkommen från Gröna Lund. Sitter här i Rimbo med Zandrah. Vi chillar i soffan och det känns helt otroligt skönt efter en lång dag full av spring och skrik. Våra fötter luktar någonting som liknar korv, and no, I'm not joking. Det är stunder som dessa, när man måste stå ut med jag-har-gått-i-samma-skor-hela-dagen-lukt, som man önskar att man faktiskt tagit ett par öppna skor som inte gömmer fötterna. 

Så, nu måste jag såklart dra en +/-, so here it comes:

+
* Extreme, som vi till slut vågade åka. Vi velade ett bra tag där skall ni veta. När vi skulle gå på var det en tjej, som just åkt, som såg helt jävla förskräckt ut, nästan förbannad. Och så sa hon till sin pojkvän, med världens mest ilskna min: "ALDRIG MER!", trodde seriöst hon skulle tuppa av. Men det är nog min favorit hittils faktiskt.

* Cheeseburgare. Så jäklarns gott det var med en fettig burgare efter allt åkande! Vitlöksdippen med de kokheta stripsen satt inte fel det heller. Colan var kall och god! Mums!

* Jordgubbssockervadd. Ja, det var faktiskt jäklarns gott det med. Länge sedan man smakade vadd. Kändes så mysigt att strosa omkring där och käka sockisvaddis.

-
* Insane. Jag säger bara en sak, INSANE vad man slog i bakhuvudet! Efter det att hela jävla vagnen snurrat ett varv fick man sig en rejäl smäll i skallen. Det var inget skönt alls faktiskt. Dessutom varade "det roliga" (som inte var roligt) i ungefär tio sekunder. Man kände ingenting i magen (jag vill att en karusell skall framkalla en kittlande känsla i maggropen) och man gjorde sig alltså bara illa. Åk den inte, den är så inte värd.

* Fel buss "på väg mot Rimbo". Ja, vi tog fel buss i Danderyd. Den tog oss bara halva vägen till Rimbo, vilket vi inte visste om. Så vi fick snällt vänta i ca. 50 minuter på nästa buss mot Rimbo, mitt ute i ingenstans. Fast ja... vi roade oss rätt fint ändå, kul var det! Men vilken tabbe. :p

* Skoskav.

Det var min plus- och minuslista. Nu skall jag spela lite WOW och dricka coca-cola. Så jevvla nice. Hörs i morgon, om jag inte kommer på någonting superduperviktigt att skriva redan ikväll det vill säga. Men vad är oddsen? Puss.


Kommentarer
Postat av: sanna

elfrida! nu måste du ju skoja med mig, såklart kommer jag ihåg dig! :D

kul att du har en ny blogg! tänker hålla mig uppdaterad. =)

sjukt snygg den är också, fixar du designen själv?

ha det braa, hoppas du hör av dej snart!! kram!

2009-08-28 @ 07:42:05
URL: http://foolsremainsane.blogg.se/
Postat av: Zarah-Lou

Extreme är inte ens äcklig, bara otroligt skön. Min favvis! :D

2009-08-29 @ 00:47:43
URL: http://zarlei.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0