Blå Lagunen och havet i Ar





Idag (igår...) var jag, Zandrah och Zarah till Blå Lagunen här på Gotland. Det är ett kalkbrott som ligger i Ar. Mitt första intryck var "WOW!". Det är verkligen underbart vackert när solen ligger på det blågröna vattnet som är omringat av vitt grus och stenar som liknar bergsklippor. Jag blev så exalterad inom mig själv att jag faktiskt, för första gången, var först i.

"Var det kallt?" häver Zandrah och Zarah ur sig i kör så fort jag kommer över ytan.
"Nää-äää-ä-ä" säger jag och riktigt darrar på rösten.

Det var KALLT vid första doppet. Sedan vänjer man sig i vanliga drag vid temperaturen på ungefär två minuter. Sedan plaskade vi runt där ett tag. Helt jävla underbart skönt! Jag har alltid varit lite av en badkruka, vilket jag kan anse är lite underligt med tanke på min idrottshistoria då jag tävlat i kanot och träningssimmat riktigt hårt vid sidan av. På sommaren var det kanot som gällde och under vintern simmning i badhuset. Det kändes riktigt perdy att vara i först (haha).

Efter det att vi tröttnat på allt plaskande och mackorna var slut begav vi oss hemåt. Men så fick vi förstås syn på havet, vilket var helt underbart vackert. Två av massvis av bilder kan ni se ovan, bild nummer tre och fyra.

Dagen har hur som helst varit väldans bra!
Fler bilder kanske kommer upp i morgon, det beror på hur tråkigt jag har, haha. Idag blev det lite klent i och med att jag inte har någon som helst lust att sitta och krångla med Picnik. Inte nice.

Hörs imorgon (senare idag). Guten nacht!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0