Problemet med TV6... (och alla andra svenska kanaler för den delen)

... är att de sänder samma program på natten som de sänt under dagen. Sitter nu här klockan 03.30 och ser på precis samma serier, precis samma avsnitt, som jag såg klockan 14.00. Och inte är det några bra serier heller, för den delen.

Vad fan är det med TV nowadays? Förr kunde man se en film vid 21.00 både fredag och lördag på t.ex. TV4. Idag kan man se film först söndag kväll. Så där sitter man, absolut till botten uttråkad, och undrar vad man skall göra med sin fakking skjorta! Alla har inte råd att hyra film, faktiskt. Och vad fan får vi för att vi betalar TV-licens och står ut med all jävla reklam som rullar om och om igen varannan kvart?

Jo, vi får serier som Xena - krigarprinsessan, Smallville, Love and Marriage och Stargate SG-1, och inte att förglömma; allt för många avsnitt av Simpsons varenda jävla eviga dag! Simpsons är bra, men i lagom dos. Jag har även tröttnat på Cops som handlar om precis samma sak varje gång: puckade amerikaner som blir tagna på bar gärning med tunga droger och stora sedelbuntar, men de nekar bestämt "I'm not selling drugs, and I haven't used them in years". Tjohejsanhoppsan, är det ett färskt sår efter en nål du har där på armen?

Suck! Snart kommer jag bojkotta allt vad som heter TV. SVT sänder ingenting bra, någon film då och då som funkar. På kanaler som 4:an och 6:an är det bara ett jävla evigt tjatande om vilken youghurt man skall käka till frukost, eller vilket diskmedel som är drygast. Är det ingen som gjort någon typ av protestlista ännu? Hur många vill egentligen bli avbrutna av reklam för bindor mitt i en film (när de väl sänds vill säga...)? Jag är då inte en av dem.

Jag känner mig frustrerad och fruktansvärt förbannad. Den där ilskan som legat dold så länge börjar bubbla inom mig på allvar nu. Reinfeldt, gör någonting åt det här nu för i helvete innan jag tar över tronen och börjar sända OC eller Lost varje dag!

Tack på förhand, käre statsminister!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0