Nostalgiska tankar ikväll


Det var länge sedan jag befann mig framför en öppen brasa, eller en brasa överhuvudtaget. En brasa inger verkligen ett lugn och för första gången på flera dagar är det faktiskt varmt här i huset på Gotland. Föregående dagar har jag gått omkring här och huttrat av kylan, tvingat duntofflorna att sitta kvar på fötterna (vilket inte är helt lätt, de åker av hela tiden).

Men när jag sitter framför en brasa som denna går mina tankar med en gång till tiden då jag var barn och min familj bodde på landet, i ett stort falurött hus med vita knutar. Där hade vi fler kakelugnar som vi brukade elda i och jag tyckte alltid det var så himla mysigt, även fast dessa inte var öppna.

När jag skaffar familj och villa skall jag också ha en öppen kamin och jag skall elda varje kväll. Fast ja... det kanske skulle bli lite för dyrt, ved växer ju inte på träd precis (höhö, kul...). Nåja, åtminstone gör inte pengarna det!

Åh, jag är så rolig... Vänta, skall gå och stoppa huvudet i en ishink. Ta det kallt!

 

Kommentarer
Postat av: Maja

HAHA! Herregud, Amanda är alltså for real? Jag hoppades verkligen att det var så skämt. Mest för hennes egen del. Att ha lagt ut en video där man verkar så totalt urblåst kanske är kul för tillfället, men jag lovar att det kommer bita henne i röven om några år när hon ska ut och söka jobb.



Iofs, låter man sådär på riktigt är ju chansen överhängande att man aldrig får ngt jobb överhuvudtaget.



Sjukt snygg bloggdesign btw!



/Maja

2009-08-15 @ 23:47:45
URL: http://anothermovie.blogg.se/
Postat av: Elfrida

Haha, jag blir också rädd när jag vet att hon verkligen är sådär urblåst. Jag blir rädd för hennes skull och jag blir rädd för våra framtida ungdomar, våra kommande generationer. Med tanke på att allt fler och fler tjejer tar efter och blir precis likadana som Kissie och Amanda.



De kommer tro att det är "okej" att vara som de, att det är normalt, vilket det enligt mig inte är. Helt sjukt skrämmande att det inte går att stoppa på något vis. De är så ignoranta och självupptagna att man blir le i benen. Usch!



Och tack så mycket, jag försöker, haha! :)

2009-08-16 @ 00:06:24
URL: http://popgown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0