Fem saker jag irriterat mig på mellan Gotland - Rimbo

  • Jag och Zandrah hade ingenting att göra på båten så vi kollade på en del bilder. Det fanns hur många bilder som helst där hon såg verkligen skitrolig ut, så vi garvade ju som fan där. Höga på absolut ingen sömn, fnissiga som få. Plötsligt hör vi killen bredvid oss mumla: "kan ni hålla käften en minut eller?". Haha! Han verkligen mumlade det för sig själv, för feg för att säga det till oss. Hade han sagt det hade jag i och för sig inte varit sen med att käfte emot. Vill man vila/sova/läsa i lugn och ro på färjan mellan Gotland - Nynäshamn kan man fan lägga ut 40 extra spänn på en jävla vilstol! Snål och bitter, 30-årskris må tro?
  • A-lagare på pendeln mellan Nynäshamn och Stockholm. Vi hamnade, i vanlig ordning, vid några förbannade alkisar. Där satt de och rapade/hostade så jävla hårt att det verkligen lät som om det skulle spy. Den äckligaste av dem satt och åt råa köttbullar. En ung tjej stiger på pendeln och sätter sig vid oss. Den äckligaste alkisen säger till tjejen: "hej, tjejen, du, vill du ha en rå köttbulle?" *håller fram en rå köttbulle*. Tjejen svarar försynt "nej tack, det är bra". Äckelalkisen säger "jag vill smaka på din tutte". Fyfan, det var inte alls långt ifrån att jag frågade honom vad fan han höll på med. Jävla äckelgubbe! Kul för tjejen liksom... usch! Hade det varit jag... ojoj... han hade skämts...
  • Tunnelbanan mellan Stockholm C - Danderyd. Det finns fan ingenting värre än att åka tunnelbanan i huvudstaden. Absolut ingenting värre (okejdå, kanske kåta alkisar/uteliggare). Man blir stressad, frustrerad och tappar allt vad fokus heter.
  • Skoskav. Aj, aj. Sedan glömde jag givetvis att köpa strumpor till morgondagen. Det skulle jag ha gjort så klart. Nåväl, vi får se om jag kanske har några strumpisar att ta på mig. Skoskav är inte vidare poppis på Grönan/spring mellan bussar o.s.v.
  • Min förbannat tunga väska. Den är verkligen hemsk. Till nästa år skall jag köpa en sådan med handtag, som man rullar (oj vilken fin beskrivning). De är betydligt bekvämare att resa med. Mamma och pappa köpte en för inte så länge sedan som jag skulle haft med mig till Gotland, men insåg vid packning att den var rätt mycket för liten för alla mina ton kläder. *suck*
Gud vad mycket lättare det är att skriva om dåliga saker än bra. Haha, nej, men skämt å sido. Stockholm är INTE min favorit... FYFAN för att bo här! Jag skulle bli all fucked up i skallen.


Kommentarer
Postat av: HANNAH

Vad tycker du, kan man gå ut i det jag har på mig idag i bloggen? Bläddra även ner i inlägget, så skall ni få tips om världens bästa nagelterapeut som är väldigt billigt men bättre än alla andras!

2009-08-27 @ 13:18:50
URL: http://hannahborg.blogg.se/
Postat av: Anonym

hah? rimbo?

2009-08-27 @ 16:16:29
URL: http://stocklyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0